Way to Laos - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van thijsisopreis - WaarBenJij.nu Way to Laos - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van thijsisopreis - WaarBenJij.nu

Way to Laos

Door: TT

24 November 2015 | Laos, Luang Prabang

Reisverslag 3.

Tijd voor reisverslag 3, even terug naar Pai.. Pai hadden we eigelijk voot 2 nachten geboekt maar dat ging mooi niet lukken. Dus met veel wikken en wegen maar besloten om 2 nachten extra, in mn vorige reisverslag had ik al even geschreven over dat we een scooter gehuurd hadden. De dag hierna zijn we weer op de scooter gegaan. Eerst naar hot springs en daarna naar een grot, de rit duurde wel een stuk langer dan gepland maar was wonderbaarlijk mooi. De grot lag ongeveer 2/3 uur rijden weg, hoog en diep in bergen. Het ritje was dus lang maar prachtig en onderweg hebben we een lekkere tussenstop bij de Hot springs gehad met glashelder water. De grotten waren prachtig maar door de vele trappen was ik blij dat het na een uur afgelopen was. De spinnen van soms de grote van een hand maakte het niet beter. Op de terugweg veel gehaast aangezien we voor het donker terug in pai wouden zijn. Echter toen we op het hoogste punt van de berg waren was de zonsondergang zo ontzettend indrukwekkend dat we het in het donker rijden voor lief namen. In de avond een drankje gedaan bij onze bungalow en daarna in slaap gevallen op de slechtste bedden ooit ( Jeroen is uiteindelijk op een hangmat gaan liggen) in slaap gevallen.
De volgende dag een beetje afscheid genomen van het geweldige Pai, nog een maal bier gedronken in de boom bar en toen redelijk op tijd gaan slapen.

De volgende dag de bus terug maar chiang mai gepakt voor 1 nacht. Hier waren een aantal bekenden en hebben we alleen maar aan de bar gehangen ( als je de barman/vrouw lief aanvraagt en je vraagt om een goed sterkere rum cola krijg je eigen amper cola). De volgende dag naar chiang rai met de bus, en rit van 4 uur. Besloten hier 2 nachten te blijven zodat we een hele dag tempels konden bezoeken. De White Temple was de bekendste en niet gelovend dat het zo wit zou kunnen zijn als op de foto gingen we er zonder verwachtingen heen. Eenmaal aangekomen onze zonnebril op gehad omdat de tempel anders te fel wit voor onze ogen was. Goed op tijd naar bed want de volgende dag zouden we met de slow boat maar Laos gaan. Wekker 5 uur dus even goed slapen. Volgende dag even doorbijten en na veel langzaam geneuzel eindelijk de boot op, varend op mekong terwijl iedereen in Nederland op school of werk zit.. Verschil moet er wezen. De boottocht duurde 2 dagen met een tussenstop in pakbeng waar we het slechtste hostel ooit hadden. In pakbeng met een Nederlands en Duits meisje uiteten geweest waar de gratis Laos bananen whisky shotjes ons om de oren vlogen. De volgende dag de boottocht vervolgd en zo goed kennis gemaakt met het prachtige Laos.

Na de boottocht aangekomen in luang prabang waar we de markt op zijn gegaan en ons vol hebben gegeten aan kraampjes met de all you can eat streetfood.

Gisteren een dagje bij het zwembad gehad, wezen stappen en uiteindelijk met zn allen aangeschoten/dronken gaan bowlen wat hier echt een ding opzich is, geweldig.

Dit was m weer, jullie horen wel weer van me!

• 24 November 2015 - 15:59

Cjc Devries Boot :

Lieve Thijs wat fijn dat ik weer wat jereis kon lezen Wat geweldig wat je allemaal ziet en mee maakt Ik hoop dat je er van geniet. Lieve groet ook aan je vriend Oma xxx

• 24 November 2015 - 17:49

Clara:

Wat kan jij gezellig je reis verslaan, leuk om deze reis zo ook een beetje te beleven en weer prachtige foto's. Wat leuk dat je zo makkelijk contacten legt. Heel veel plezier nog de komende 5 a 6 weken.

Groetjes

• 28 November 2015 - 20:08

Eggo:

Thijs!
    Wat maak jij een gave dingen mee. Heerlijk om te lezen! Enjoy life. Ik lees vaak het woord prachtig en gelukkig hou je ook van een lekker drankje net als je geweldige pa. Ik neem er nu 1 op je gezondheid en kan niet wachten op alle verhalen. Hier is het koud, waait het en regent het. Voor de afwisseling hagel, natte sneeuw en mist. Brrr...