Zuid Oost Azië - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van thijsisopreis - WaarBenJij.nu Zuid Oost Azië - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van thijsisopreis - WaarBenJij.nu

Door: TT

07 November 2015 | Thailand, Bangkok

Reis verslag 1

Het duurde even wat langer dan gepland maar hier is dan eindelijk mn eerste reisverslag!

Na alle voorbereidingen en het afscheid op schiphol zitten jeroen en ik dan eindelijk in het vliegtuig, eerst naar Kiev, dan door naar Bangkok. De eerste vlucht, van bijna 3 uur is zo voorbij, aan de tweede vlucht lijkt daarintegen geen einde aan te komen. In die tweede vlucht zit ik niet naast jeroen, ik zit naast een oud mannetje van minstens 100, Jeroen zit naast Cristiaan, een andere jongen die ook uit Nederland komt. na eindelijk aangekomen te zijn op onze bestemming ( Bangkok is gigantisch en geweldig ) snel de bagage ophalen. Na onze bagage opgehaald te hebben gaan we met zijn drieën naar de taxi waar we nog een Nederlander tegenkomen en besluiten we met zn 4e een taxi naar Khao San Road te nemen. Khao San Road is waarschijnlijk de meest bekende backpack straat ter wereld en na hier aangekomen te zijn valt het zeker niet tegen. Na een vlug drankje gaan we iedereen ons kant op, ik ga met Jeroen maar ons hostel waar we voor de eerste 2 nachten gereserveerd hebben. Na even geslapen te hebben gaan we eten op Khao San Road. We eten Pad Thai bij een straat tentje, een flinke portie voor omgerekend 1,25 Euro, dat zegt genoeg over de prijzen hier. We besluiten die avond een biertje te drinken met Christiaan die met 2 Nederlandse meiden even verder op zit. Wel hebben we het plan om rustig aan te doen, een vrij kansloos plan want het is Bangkok, en daar doe je niet rustig aan. De volgende dag dus een klein katertje dus maar even uitbrakken in het zwembad. Die dag gaan we met de Tuktuk ( een geweldig soort opgevoerd golfkarretje) naar de rivier Chao Phraya, die dwars door Bangkok stroomt. Aangekomen bij de rivier gaan we op een boot de rivier op om langs meerdere bezienswaardigheden te gaan, helemaal geweldig. Daarna is het alweer tijd voor een biertje en middagslaapje. Die avond gaan we met zn 5e uiteten. Mijn keuze valt meteen op de groene curry met kip, heel lekker maar ook heel erg heet, kortom door t zweten gleed ik bijna van mn stoel af. Daarna gaan we stappen, weer naar Lucky beer ( als dit bier echt geluk brengt win ik morgen de loterij). En na een goed avondje en een niet heel vieze sprinkhaan worden we weer met een kater wakker. Vandaag gezocht naar een nieuw hostel, we betalen nu 4,70 Euro per nacht en slapen met zn 10e. Ook zijn we vandaag naar het winkelcentrum MBK gegaan, wat ongeveer 20x Bijenkorf is. Vanavond gaan we naar Chinatown en morgen gaan we verder naar Ayutthaya en dan laat ik weer van me horen!

• 07 November 2015 - 18:32

Cobi Snippe:

Wat leuk dit verslag.Klein beetje jaloers dat wij dat toen wij jonger waren niet hebben gedaan.Geniet met volle teugen nu het kan.

• 07 November 2015 - 22:34

Clara:

Fijn dat je eerste vluchten goed zijn gegaan, klinkt allemaal niet slecht, leuk dat de contacten zo makkelijk gelegd worden, Geniet van iedere dag, deze reis maak je niet ieder jaar. Heel veel plezier verder en ik hoop nog heel veel mooie reisverslagen te lezen, Groetjes

• 09 November 2015 - 10:37

J.c.de Vries Boot :

Wat leuk Thijs dat verslag Geniet er maar van Je bent nu nog jong Lieve groet Oma